Flytt, sot och för vackert väder.

Hej där....regn över Motala ikväll...men det gör inget...vi sitter i vagnen och njuter av droppar på taket och grillat kött i magen. Dagen har varit lite si och så...Vädret först då: Kanonväder...för alla som får sälja läsk, och det får inte vi...den där Möller har ensamrätt på det...hur man nu kan få det. Langos...och kebab och så...det förstår jag...men läsk! Det ska väl alla få sälja? Vi vill ha mulet väder...då vill folk ha kaffe och munk...men vi är nöjda. Strömmen kom på förmiddagen...dvs...ett gammalt elverk som ryker svart sot kom....folk som går förbi undrar om det är fel på vårt elverk...vi skyndar oss att tala om att det inte är vårt....dessutom står det vid vår buss....den där vita bussen ni sett på bild ibland...nu är den svart.

På förmiddagen ringde telefonen också....ja, den har ringt många gånger idag, men just det här samtalet fick tankar och stress att gå på högvarv. Det var hyresvärden som undrade hur snabbt vi kunde flytta ur vår lägenhet....kan ni vara ute till den 4:e augusti...häpp.....Inte en chans tyckte jag, men den 19:e kan vi vara ute....Egentligen kan vi inte det...men å andra sidan har vi inte tid att flytta alls...inte ens när uppsägningstiden är slut, så varför inte göra det nu då? Det är lika illa när det än blir.....Så...nu är det effektivitet som gäller och att dygnet innehåller 48 timmar istället...annars vet jag inte hur jag ska få ihop det....hjälp.

Nu ska jag lägga mig i bussen och lyssna på regnets smattrande på taket...drömma om smatter på villavagnstak och lediga dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0