Hej då till prylarna.

Det är helt sjukt vad mycket onödigt man samlar på sig. Hela dagen har jag plockat, slängt, lagt i kartonger och funderat...ska det här vara kvar eller....? Men jag måste säga att det går ganska lätt att besluta sig för att säga hejdå till det mesta. Det som blir kvar är bara det som verkligen behövs. Överkonsumtion? Javisst...och då är jag ändå en av dessa människor som måste fundera fram och tillbaka vid varje köp, helst några dagar...jag hatar att gå i affärer och jag måste säga att jag nog tillhör de som konsumerar väldigt lite. För mig känns det mesta onödigt när jag väl börjar fundera på vad jag är på väg att köpa. Tänk då på alla som älskar att shoppa....vad mycket onödigt det blir va?

Dagen har varit lång och jag ska sova nu för att orka med morgondagen. Rättvik och sedan hem och fortsätta i galenskapen...men så roligt det är...och så spännande det ska bli...nytt liv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0