Ledig dag, men mycket att göra.

Äntligen en helt ledig dag. Idag ska det njutas och plockas...och städas...och så ska vi ta en sväng till medeltidsmarknaden på gammelgården.

Hela vårt hem ser ut som ett enda stort kaos. Det står kartonger överallt....det ligger grejor högt och lågt...och dammråttorna är stora som valpar. Det ska bli riktigt roligt att ta tag i allt det nu.

Igår kväll var vi till vår villavagn och tog lite mått. Vi ska beställa en "kappa" som ska sitta runt nederkanten på vagnen. Den hänger ner för att dölja gruset och gräset som finns under vagnen. Vi ska också ha lite saker där....lite trädgårdsredskap bl a. Vi mätte också hur stor veranda vi måste bygga. Det finns en redan nu, men den är för liten eftersom vi köpt ett större förtält...dessutom vill vi ha plats för utemöbler...

Nu ska jag börja plocka i köket. Måste organisera mig lite och inte hatta omkring överallt. Snart ska jag ju få hit människor som ska få ta det de vill ha av det vi inte behöver och då gäller det att jag tagit undan det nödvändiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0