Premiär.

Första natten i nya hemmet avklarad. Härligt. Jag har sovit som en stock. Inga portar som slår igen i tid och otid. Inga människor tätt inpå, om jag inte själv vill. Inga stora dammiga ytor att springa runt på. Här är det lite av den där känslan man hade när man fick inreda sin lilla lekstuga som liten. Något eget, något litet, lagom. Här ska jag bo länge.

Det tar lite tid att vänja sig vid allt. Borsta tänderna kan man inte göra hur som helst. Inget rinnande vatten och inget avlopp att bara spotta i. Lite eftertanke behövs. Jag kan inte heller köpa på mig billigt storpack av matvaror. Här är det mini som gäller. Men allt tar sin tid och jag ska bara njuta och lära under tiden.

Nu ska jag göra något tråkigt. Jag ska tillbaka till gamla lägenheten och börja städa. Usch.....

Kommentarer
Postat av: Toastkerstin

Men så kul att ni flyttat in nu. Önskar er lycke till och att ni kommer att stortrivas däruppe.

Hoppas man får komma och hälsa på framöver :)

2011-07-29 @ 12:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0