Skavsår och ny frisyr.

...visst fick jag som jag ville....regn...men inte var det lika bra som jag trodde. Ganska tråkigt faktiskt....Skorna som jag köpte igår fick jag skavsår av....också ganska tråkigt....inte har jag packat en enda kartong som jag borde....skittråkigt...och som grädde på moset har jag just slängt i mig en pizza...men det är faktiskt P:s fel, för det var han som ville ha...och vad skulle jag då äta? Fick bli en pizza till mig också.

Men det har också hänt lite roliga saker idag....Fick helt plötsligt en klipptid på stan. Sprang förbi på förmiddagen och frågade om de hade någon tid för mig. Klockan tre satt jag i stolen...och jäklar vad nöjd jag är. Nog för att jag varit till frisören då och då under årens lopp, men jag tror tamejsjutton att jag aldrig varit så nöjd som nu...Hon som klippte mig sa att jag blev tio år yngre....sträckte lite på mig....kände att det kanske inte är riktigt dags att ta fram käppen än...och endast fem minuter efter att jag klev ut från salongen blev jag tilltalad av en man....Han sa: öh..hörruru...har du en femma att skänka mig? Lite tovig och lortig var han, men han såg mig!!!!
En annan sak som varit positivt med den här dagen...vi har "skrivit in oss" på Mellsta camping. Från och med 1:a augusti har vi adress Mellstavägen 3.

I morgon blir det västerdalarna...vid bra väder ska honungen slungas och vårt standbytält sättas upp på prov...vid dåligt väder ska stugan få ett besök. Behöver se om vårt hus lite. Kvällen ska ägnas åt fest...vilket väder det än blir.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Så spännande det är att läsa allt om era planer. Mellsta låter trevligt- nära....

Men VAR ska marmelader och dyl. fixas?Du måste väl ha ordentliga kokmöjligheter m.m och det krävs väl en hel del utrymme? Ja, det var bara praktiska tankar som kom för mig. Jag har just kommit hem från Floda, Orust och en vecka i Kreta, som de bjöd mig på. Gissa om jag haft det underbart?

Ha det så riktigt bra båda två om hälsa till bina. Jag såg enorma bikupor i rad högt uppe på bergen i Kreta och massor med timjan som drällde av bin. Jag var in till stan och lyckades få tag i en sån burk. Roligt. Kram från Kerstin

2011-07-16 @ 19:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0