Fortfarande lite sliten....

Jag vet....det är lite dåligt med bloggande just nu...men det är så förbaskade mycket på gång...

Om jag börjar med gårdagen. Biodling i Duvnäs stod först på programmet. Vi skulle flytta om lite och kolla om det fanns mycket honung...det gjorde det. Vi skulle "sopa" ner alla bin i en kupa och sätta ett spärrgaller över...lite svårt att förklara, men det gick bra. Bina var så snälla. En stack mig i tummen, men jag får skylla mig själv när jag satte tummen på honom.

Hemgång vid tvåtiden...och då var det bara att åka mot Västansjö och hämta jordgubbar. Hem och rensa...tog sin lilla tid...och så skulle vi ut till vagnen och ställa iordning den inför dagens försäljning. Det var då som den otrevliga överraskningen dök upp....frityrolja över hela golvet i vagnen. DET VAR INTE KUL!!! När man trodde att man snart skulle få sova dök det största problemet för dagen upp. Jag torkade och torkade...olja på golv är ingen lek...efter mycket om och men var det klart, och vi åkte hem och stupade i säng.

Förresten...på vägen hem från biodlingen stannade vi till i Snöbyn och hälsade på Otto....vilken härlig kille....

Det var gårdagen i stora drag...idag då? Tja...åkte mot Rättvik vid sju...jobbade fram till halv sex och så packning och hem....bra och solig dag...inte mycket annat att säga om det....Nu ska jag duscha av mig munkdoften och sen sova....känns som jag aldrig blir pigg igen....Peace&Love tar knäcken på mig....
P och vår bimentor tar en välbehövlig paus i biodlandet.

Vilket charmtroll vi träffade på...vill ha!!!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Han e väl den godaste av goda :)

2011-07-06 @ 06:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0