Byteshandel.

Tja...inte var datorn död inte. Det var nog bara det mobila bredbandet som inte ville vara i Malung..för nu funkar det.

Hemma igen...illaluktande...trött...hungrig och rejält kissnödig klev jag in genom dörren...välkomnades av en skitsur katt, som tillbringat helgen med storebror och syster. Han går nu omkring och småskriker...vilket betyder att han vill tala om att jag aldrig får åka bort igen.

Marknaden då....ja, det såg inte så lovande ut i morse med lätt duggregn...men efter en stund sken solen över Malung. Bra. Lagom mycket folk...lagom väder....lagom....så typiskt svenskt....

Fynd från marknaden som packades upp ur väskan: en sjal...bytt mot några koppar kaffe....sju par strumpor...bytt mot tio munkar...tre par strumpor...som tack för att vi var trevliga grannar...ett par strumpor....för att det saknades etikett och kunde inte säljas...två portioner thaimat...byttes mot tio munkar...en öl...för...jag vet inte jag...det var P som fick den när han var och pratade med indiern som satt i fyllecell natten innan...en vakumpump till mina compactlivingpåsar...byttes mot några koppar kaffe....så egentligen känner jag mig ganska nöjd...inte en krona har jag lagt ut...och inget onödigt följde med hem...ja, det skulle vara P:s öl då....

Nu blir det sängvalsen..för imorgon bitti är det biodling på programmet. Vi ska göra två samhällen till av de vi redan har. Så, i morgon kväll när jag skriver är jag ägare till fyra bikupor med invånare. Inte illa va? Antalet bistick jag får redovisas då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0