Cyklister, förtält och äntligen hemma.

Så var man då äntligen hemma igen. Åkte från Motala vid sex och vi mötte massor av cyklister som var inne på den sista av sina 30 mil runt Vättern. Hur orkar dom...vad är det som driver en människa att sätta sig på en cykel i blåst och regn...och frivilligt cykla så långt? Jag skulle aldrig orka...skulle aldrig våga. Men jag önskar att jag kunde säga att jag åkt Vätternrundan...vilket aldrig kommer att hända.

Har just varit ner i källaren och hämtat upp lite burkar. Fick en jättebeställning från Lilla Europa i går...då menar jag en riktigt stor beställning....vilket innebär att det måste kokas marmelad för att kunna levereras...ingen ledig dag i morgon alltså. Men först i morgon...hem till svärmor på mat..........

Och så dagens funderingar på flytten: Vi måste skaffa ett förtält...det gamla partytältet från Rusta, som står där nu, duger inte enligt campingvärden...och enligt mig. Ser bedrövligt ut, så vi hoppas hitta ett bättre alternativ snart. En annan fundering...varför måste vi flytta från lägenheten samtidigt som vi flyttar in i vagnen? Kom på att vi köper vagnen först...och flyttar sakta men säkert in där under tiden som vi bor kvar i stan. Vi har ju fullt upp med jobb och skulle få svårt att få ihop det...nu kan vi ta det i vår egen takt.

Nu ska jag skölja av mig munkdoft och svett...sedan är det den egna sängen som hägrar. Vi hörs i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0