Idogt arbete.

Har lånat P:s dator en stund. Ja, det är min dator också men jag skriver alltid på den lilla laptopen...det känns mer "hemma". Nu när min maskin är på lagning så får den här duga.

Idag har det blivit mycket gjort...kryddsocker...jordgubbsmarmelad...rabarbersaft...rödlöksmarmelad...Går det lika bra i morgon lär jag känna mig riktigt nöjd med dagarna. Vi åker ju till Motala på torsdag kväll...och det skulle vara skönt att kunna koppla bort alla måsten en stund.

I morgon ska vi titta på villavagnen en gång till. Vi har lite svårt att bestämma oss...ska vi köpa den...eller en något större på blocket?
Rensningen av onödigt ägande går bra...idag har strumplådan fått sig en genomgång...liksom underkläderna. Herregud vad mycket onödigt det finns....vad mycket för mycket man har. För varje sak som åker ner i sopsäcken känner jag mig flera kilo lättare. Undrar hur världen skulle se ut om vi skärpte till oss här i väst...om vi tänkte efter lite och slutade vilja ha och ha....

Tänkte inrikta den här bloggen mer mot flyttbestyren och compact livinglivet...marmeladerna och munkarna får ni ju liksom med på köpet ändå...det upptar , som ni vet, en stor del av mitt liv. Men det får bli när min dator kommer tillbaka...den här känns ungefär som att låna någon annans träskor...har ni gjort det någon gång? De är ganska sköna att gå i, men de är formade efter någon annans fötter...

Nu ska det slappas en stund..sedan är det sängen....och...vips så är det morgon igen...och en ny dag med nya möjligheter. Underbart.

Kommentarer
Postat av: Millis

Åh jag som hade hoppats på en Gabriel bild :p Håller tummarna för att det kanske dyker upp imorgon istället? :)

2011-06-14 @ 23:29:24
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0