Jag jobbar kvar....

Man kan inte kliva upp klockan fem på morgonen! Det skulle betyda att man är ca 90 år....så jag låg kvar till sex...Men nu är det full fart. Problemet är bara att man skulle vara som en amöba...delningsbar...finns hur mycket som helst att göra.
 Första satsen rabarbersaft är kokad...jordgubbarna är beställda från Västansjö...vilken tur vi hade. Förra året fick vi inte så mycket som vi behövde, men i år hann vi med. P ska hämta mera rabarber lite här och där idag. Tänk vad snabbt det sprider sig att vi behöver. Igår ringde Micke från sin Thairestaurang och sa att hans mamma och syster hade rabarber vi kunde få köpa...när han pratade med P hade en matgäst i restaurangen lyssnat på samtalet och frågade vad det handlade om....det visade sig att han hade hur mycket som helst på sin kolonilott....bara att hämta.

Nu kommer Erik snart, för ännu en vansinnig dag i marmeladfabriken. Jag ska sätta etiketter på flaskorna och hämta mer rabarber i frysen...höres.


Kommentarer
Postat av: Millis

Ja 90år eller 26 och småbarnsmamma ^^ Det var så roligt att få pyssla lite idag och tack för den supergoda maten! Du måste vara tankeläsare som vet så många bra rätter jag bara älskar!! :D

2011-06-15 @ 20:12:08
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0