Piña Coladadrömmar.

Undrar varför jag sitter här och skriver igen....inget har ju hänt...som inte redan hänt....ungefär lika som alla andra dagar alltså. Trött, slut, borta, virrig, bortom allt förnuft...ja, vad ni vill. Dagen har varit kaotisk...handlat inför imorgon och helgen, levererat varor, burit in en till kyl i vagnen, vägt upp munkmix, städat lagret och plockat rabarber....

Vi var också en sväng till campingen. De ville se hur vi såg ut...och så tyckte de att vi skulle vända vagnen...utifall att det börjar brinna!!! Draget måste vara mot vägen för att kunna dra ut den vid brand. Varsågod....vända vagnen kan de glömma...vem skulle betala det vidundret som kommer för att göra det? Det går liksom inte att vända den med några starka karlar....möjligen en monstertruck då....

En sak till..vi var på systemet idag. P skulle ha några öl till midsommar. Där inne hittade jag färdigblandad Piña Colada....hur många år sedan var det inte som jag drack det....kom aldrig ihåg vad som skulle vara i så jag köpte sällan hem för att göra egen...nu, när det är blandat av någon annan ska det smakas igen....drömma om soliga somrar på 80-talet.

Nej, nu ska jag sova...undrar när den tiden kommer då jag känner att jag har tid att skriva allt jag verkligen vill...när allt lugnat ner sig kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0