Röda spindlar.

Idag, när jag stod i vagnen och jobbade, kom det en liten liten röd spindel krypande. Kommer ni ihåg dem, från förr i tiden? Vart har de tagit vägen? Inte förrän jag såg denna, kom jag ihåg dem. De var små, harmlösa och fanns överallt. Man klämde ihjäl dem med tummen och det blev inte ens en liten fläck kvar...så små var de. Något måste ha hänt med naturen eftersom de är så gott som borta. Kul återseende var det...men nu är han död.

Har just kommit hem från affären....puh...hur kommer det sig att alla ska handla samtidigt som jag? Om jag var lugn före, så är det raka motsatsen nu...fy vad stressigt det var.

Regnet öser ner över Borlänge...och resten av länet också tror jag. P kollar fotboll och jag ska leta förtält på nätet. I morgon bär det av mot Hälsingland.

Hör väl av mig i morgon bitti, som vanligt...hoppas bara att det inte blir lika tidigt som idag. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0