Botox=psykolog.

Jag följer några bloggar på nätet. Tycker det är roligt att läsa hur andra människor tycker och tänker. Bl a följer jag familjen Annorlunda....många barn och massor av upptåg. Jag följer också en tjej, som var vän till mina barn när de var tonåringar. Igår läste jag senaste inlägget av henne......Hon ojjar sig över att människor inte törs säga vad de tycker till sina vänner. En av hennes vänner skulle må bra av att få lite botox.....Jag blir så matt!!! Botox! Om man överhuvudtaget tycker att ens vän behöver botox....då ska man nog uppsöka psykolog...det är vad jag tycker...inte att man ska ta mod till sig och våga säga vad någon annan behöver.....Varför blir man så där? Hur mår man om man tror att allt handlar om gifter i kroppen...som ska fixa till rynkor.....? Är det vad livet går ut på...att vara så slät och ålderslös som möjligt? Nej...fram för rynkor...celluliter....gäddhäng och nariga ben. Gud vad jag mår bra av att vara rynkig. Känner mig äntligen vuxen. På mig syns det att jag levt....det syns hur gammal jag är....att jag har fått livserfarenhet och lite jävlaranamma.....Skippa de där gifterna och vårda det inre istället....må bra.

Idag är det bondens marknad på torget. Vi har laddat med munkvagn och Sweet Home Dalarnabord...När det är över ska vi hem...snabbt....och sedan vidare till Kristinehamn...fredag och lördag. Marknad i två dagar på en riktigt fin plats. Det bästa jag vet är marknader som går fredag och lördag. Då är liksom helgen kvar när man väl är hemma igen. Hela söndagen ska det njutas...och därefter bär det av till västerdalarna för biodling....rabarberskörd och plockning av de sista granskotten....innan de inte är skott längre. Måste ta dem medan de är ljusgröna och fulla av c-vitamin.


Kommentarer
Postat av: Millis

Ja oja, då måste man verkligen vara jättestark om man vågar säga till sin vän att hon behöver bli lite snyggare. Tycker synd om tjejen som skrev så faktiskt :( Hon kan inte må bra om hon säger en sån sak. Det säger mer om henne än hennes vän ju.

2011-05-27 @ 19:48:05
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0