Rättvik i regn.

Rättvik i regn....skitväder. Det skulle inte göra något om det var mulet och lite kallt...men regn....inte så kul. Nu är det som det är, och vi lär få sälja mycket kaffe i ruskvädret.

Har just tagit en promenad genom delar av marknaden...gick även ner till långbryggan....men inte ut på den. Den promenaden tar jag i morgon bitti när alla sover. För nu är det full aktivitet runt omkring här. Alla "kändisar" är på plats...liksom många nya, som jag aldrig sett förut. Det här ska bli roligt. Bäst av allt....att det är tre dagar och vi behöver inte packa ihop förrän på söndag.

Som vanligt var det poliskontroll igår. Strax innan man kommer in i Rättvik stod de med fartkamera och i Insjön stod det massor av poliser som stoppade knallar och vägde ekipagen...kollade lampor och körkort. Allt som vanligt alltså. Vi klarade oss den här gången...ni som känner oss vet att vi fått vår del av böter på övervikt redan tidigare år!

Nu ska jag baka munk...en av stamkunderna frågade redan igår vilken tid första munkarna var klara och jag sa halv nio...måste hålla det då.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ha så roligt o sälj mycket!! Puss

2011-05-06 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0