Takrivning och uteliggare.

Onsdag kväll......minus två...mörkt ute och mysigt inne. Sitter vid köksbordet och tar en paus. Paus förresten...har väl i stort sett haft paus hela dagen, med vissa undantag. Ett undantag var när vi rev ner innertaket i köksdelen!!! Jo, så är det. Vi har inget innertak just nu.....
När vi köpte vagnen såg vi att innertaket buktade lite.....vattenskada sa vi till varandra och nickade. Skit samma....ett sånt litet tak kan väl inte vara så omständigt att fixa? Vi köpte ändå. Nu...när det är plusgrader ibland och minusgrader ibland...då visar det sig att det smyger ut små vattendroppar vid spikar och i brädskarvar.
 Eftersom vi inte är så noga med vad vi pysslar med en ledig dag, så slet vi helt sonika ner taket idag. Mycket vatten var det! Men, till vår stora lättnad var det "bara" kondens. Inga hål.....men vid närmare eftertanke hade det nog varit bättre med ett synligt hål att laga istället för kondens som bildas hela tiden.
 Nåja...efter lite googlande och telefonsamtal till trätrollkarlar så vet vi nu hur vi ska göra. Men den stora reparationen får vänta. I morgon ska det köpas frigolit och torkas fuktigt tak...och så slår vi på innertaket igen...lite provisoriskt sådär.....

Ett annat undantag var när vi traskade in på banken och sa att vi hade fått för mycket pengar på företagskontot! Helt plötsligt satt det över åtta hundra kronor extra där som vi inte visste var de kom ifrån. Någon stackare har alltså betalat en räkning och råkat skriva vårt bankgironummer. Banken skulle hjälpa till och fixa det.

Livet på campingen går vidare. Just nu kommer det många arbetare som jobbar med vägbygget till IKEA. De sover i stugorna....åker tidigt på morgonen och kommer hem sent. Och så har vi konstaterat att vi har en uteliggare i latrintömningsrummet. Jag har egentligen ingenting mot uteliggare...har träffat på någon då och då här i servicehuset på mina nattliga promenader, men den här är tydligen lite skum.....Polisen är hitringd. Får väl se om de kommer....själv ska jag INTE ta någon nattpromenad just i natt...har jag bestämt.

Nu ska jag koka mig lite kaffe....surfa runt i cyberrymden...ta en tablett mot den där förbaskade värken som plågar mig igen.....

Låt ingen tala om för dig hur du ska vara.....du är du....och det ska du vara stolt över. Det finns bara en....


Kommentarer
Postat av: Millis

Spännande liv på campingen mao :p Vettigt av dig att hålla dig inne!

2012-01-11 @ 19:15:08
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: kerstin B

Hej! Så himla roligt att du har skrivit igen! Som jag har väntat, letat och inte hittat nåt... Men NU!!! dET HOPPAS JAG DU FORTSÄTTER MED. Kram från Kerstin

2012-01-12 @ 11:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0