En ingentingdag.....

God morgon....sitter här och väntar på att katterna ska behaga komma hem, så jag får gå och duscha. Det är lugnt på campingen...nästan alla sover. Mötte en granne nyss, men annars ligger nog alla kvar och känner att det är helg.

P har jobbat i natt....och jag behövde inte följa eftersom han skulle jobba inne på SMD. Annat är det när det är tidningsutdelning...då passar det att ta med frun....och lämpa av henne utanför en stor grupp med hyreshus med en stor bunt tidningar och säga: jag hämtar upp dig om en stund!

Idag blir det nog en slö dag. Ska försöka tvätta av mig och sedan kommer det en hund hit!! Ni vet...den där som jag brukar låna när hundlängtan blir för stor. Han ska vara här hela nästa vecka. Hoppas bara att katterna gillar läget.

Jag letar köksmöbler till förtältet. Det börjar bli så varmt ute att vi kan sitta där och äta snart. Kollar Blocket och Tradera, men än har det inte dykt upp något bra.....ser nog ut att bli IKEA vad det lider. Samma sak med altanen....sköna sittmöbler sökes....men hittar inget...än.

På långfredagen har vi bjudit hem alla barnen med respektive på mat...och så kommer grannen Lasse också...och Gabriel naturligtvis. Började förbereda igår. Stod i köket hela förmiddagen och rullade köttbullar och fixade Janssons frestelse. Köttbullarna blev kanongoda....frestelsen blev också god...men skulle byta ugn däruppe, då den jag använde inte kom upp i temperatur.....nästan framme vid ugnen vek sig hela aluminiumformen och halva frestelsen hamnade inne i ugnen....på botten.....och jag som hatar att göra rent i ugnar....Men det är glömt nu...nästan.

Nej, nu ska jag försöka ropa in katterna....Vi hörs senare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0