Tokvindar.

Ska det aldrig sluta blåsa? I sydligare länder finns det vindar som gör att brottsligheten ökar...folk blir liksom tokiga. Undrar om det inte börjar bli så här också......Jag blir då iallafall tokigare när vinden aldrig ger sig och trädgårdsmöblerna flyger ner från altanen. Har just plockat upp en stol från gräsmattan och nu sitter jag här och känner mig sur och elak. Inte ens katterna vill gå ut.

Hur som helst.....Igår var vi till kommunens biolog och pratade plats för en bigård. Det gick ju bra....kanske. Efter att vi tillsammans tittat på kartan visade det sig att platsen vi ville ha ägdes av SSAB. Det var precis på gränsen mot kommunens mark men det fattades någon meter. Så det var bara att ringa upp SSAB och köra samma visa där. Nu var personen jag pratade med hur trevlig som helst och jag tror nog att det fixar sig. Han skulle kolla upp saken och ringa mig i veckan. Om....jag säger om det inte skulle gå bra lovade kommunen att hjälpa oss med en annan plats. Så hur det än går så löser det sig på något sätt.

Så...vad ska jag göra idag då? Tja...vi hade tänkt lägga om däck på bilen...men det vete katten om det känns så himla kul i det här vädret. Får väl höra med P när han behagar masa sig upp ur sängen.

Nej...jag tar väl och diskar lite så länge.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0