Gåbingo och krig.

God morgon på er....Om ni undrar över bloggens nya utseende, så är det bara högst tillfälligt att den ser ut som den gör. Jag har tänkt ändra utseende, men inte till det ni ser nu....något annat ska det bli...nytt och fräscht. Vi började göra om sidan, men det tog tid....och svårt var det också....men det kommer, det kommer....

Vilket härligt väder vi haft de senaste dagarna....varmt och soligt. Det riktigt spritter i kroppen av att få göra något utomhus. Jag tillbringade några dagar vid stugan i veckan som gick. Krattorna åkte fram och löven som legat hela vintern hamnade på komposthögen.

Under en fikapaus på gården fick jag se några av mina bin som flugit över sjön upp till oss för att samla pollen. Det var en härlig känsla. Däremot fick jag inte se någon varg...eller björn....

Hemfärden på fredag morgon gick bra. Vaknade klockan sex för att hinna åka innan leran på skogsbilvägen blev för blöt.....Hade åkt där dagen innan, i lunchtid...och det var ingen lek kan jag säga.

Hemma på campingen var det sig likt....eller inte.....Här råder fullt krig skulle man kunna säga. Plötsligt hade det kommit upp ett avtal på anslagstavlan...ett avtal som vi skulle skriva på 11 eller 12 april...där vi godtar att vi betalar hela sommarsäsongen i en klumpsumma senast sista april (7500)...där vi godtar att vi inte får något tillbaka om vi flyttar före sommarens utgång....där vi godtar att vi måste betala för icke hemmavarande barn om de kommer och hälsar på någon gång....där vi godtar....ja herregud va de håller på. Listan kan göras hur lång som helst. Vi hade ett "krismöte" i fredags. Alla fast boende var med och vi bestämde att vi skickar ett brev till de som driver campingen. Där meddelar vi att vi inte skriver på något kontrakt förrän de talar om för oss om de tänker stänga campingen under vintern. OM de stänger under vintern flyttar vi alla som bor här NU...om de håller öppet betalar vi 1500 i månaden vilket motsvarar den summa de vill ha omedelbart men uppdelat per månad under hela sommaren. Det blir ju samma summa...så vad ska de säga? Min erfarenhet säger mig att de nog gör som de vill ändå....men utan krig ger vi oss inte. Lite tråkigt är det när det blir så här. Vi hade tänkt köpa möbler till både förtält och veranda nu....men hur roligt är det när man inte vet om man ska flytta...och vart man ska flytta?

Idag blir det gåbingo...precis som förra söndagen. På något vis påminner det mig om min barndoms vårar...Korpens gåbingo...i sol eller snöblask med farmor eller faster....kul är det iallafall. Kicki, Pajen, Pinus och Millis ska med...eventuellt också P, men han har jobbat i natt och inte kommit hem ännu så vi får väl se om han orkar.


Och kom ihåg.....det är aldrig försent att bli den du egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0