Biologer och saker att göra före 50.

Kors i taket...ett inlägg idag också. Kanske börjar jag komma igång ordentligt nu.

Hur som helst....Har just ringt till kommunens biolog och bokat tid. Jag ringde honom i förra veckan och ville ha hjälp med plats att ställa upp en bigård i Borlängetrakten. Inga problem....dessutom hade han bin själv, så det var inga problem...tvärt om. Han tyckte det var så roligt att vi ville ha bin här också. Vi har sett ut en plats där vi vill ha våra kupor och det verkar vara kommunens mark vilket underlättar. Biologen ville att vi skulle kolla upp på kartan var det låg och så komma in till honom så skulle han hjälpa oss med formaliteterna. På måndag förmiddag ska vi dit. Så skönt det ska bli att få kupor på närmare håll. Vår "bikompis" Vivianne har lovat att vi får köpa bin av henne när allt är klart. Nu utökar vi vår stora, gemensamma hobby....som vi vill ska växa till mer än hobby.....Men vi börjar så här. Hoppas bara att bina i västerdalarna lever...ska kolla det snart.

Rensade bland lite papper häromdagen och hittade en lapp med sakerattgöraföre50....en lagom lång lista på saker som jag ville ha gjort.....ungefär tio saker.....Hur många tror ni jag hade fått gjorda? En....1......f-n skärp dig Maria......den saken som var uppfylld hade jag dessutom inget med att göra för att få det gjort.....det var nämligen barnbarn. Tack Erik och Millis för Pinus.......Så, jag fick lite eld i baken och började ta tag i vissa saker. Kontaktade min favoritkonstnär och bad om en skiss på en tatuering. En tatuering med kurbits, en uggla och små skogsväsen. Inga problem, sa han. Fint...check.....Bära klänning i en månad....pyttsan. Hur svårt kan det vara? Så...idag har jag klänning.....check....De andra ska jag också ta tag i....snart. Återkommer till det.

Idag då? Tja....tog en tidig morgondusch...drack lite kaffe...luftade katterna....skrämde upp P ur sängen vid tio...och nu ska den stora disken bort. Annars blir det nog en ganska slapp dag. Ska åka till Pajen, Millis och Pinus ikväll. Pajen(Erik) ska låna vår bil imorgon så jag ska lämna den där ikväll. Det är väl det enda måste jag har idag. Ganska slappt va? Men det blir nog stressigare vad det lider...när säsongen kommer igång.

Kommentarer
Postat av: Millis

Hihi! Lustiga Familjen ^^

Kanske dags att revidera listan lite. Det ska ju vara roligt att göra såna saker och inte bli ett till måste. Eller? Eller kanske minska ner den så att den inte känns så oöverstiglig. Ta en sak i taget.

2012-03-09 @ 14:31:18
URL: http://ivarsgard.blogg.se/
Postat av: Maria

Det ÄR roliga saker som står på listan. Att det inte blivit av beror nog på att jag varit soffpotatis och inte tagit tag i det och meningen var ju att det skulle göras före 50, men det är väl där som det faller....ändrar tiden istället....till före 55. ;)

2012-03-09 @ 15:01:33
Postat av: Millis

Hihi ja det blir nog bra det :) Kul att du kom idag!

2012-03-09 @ 19:50:43
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0